Hızlı Moda Dönemi ve Değişen Müşteri Beklentileri

Hızlı moda (fast fashion); “en yeni, en son moda ürünleri, uygun fiyatlarla, alışveriş özgürlüğü ve heyecanı yaratacak tarzda şık mağazalarda müşteriyle buluşturmak” olarak tanımlanabilir.. Son yıllarda hazır giyim sektörüne giren bu kavramla birlikte birçok hazır giyim perakendecisi  oyun planlarını değiştirdi, 20 yıl önce sadece 4 koleksiyon

yapılırken bugün Zara 24, H&M 12-16, Esprit 12, Mango 6-8 koleksiyon hazırlıyor. Çok çabuk tükenen hızlı moda ürünlerinin kullanım süreleri kısaldı dolayısıyla daha önce kaliteye duyarlı olan müşteri beklentileri şimdilerde trend ürünü en uygun fiyata almaya odaklandı. Tabi bu hızı yönetebilmek için  çok iyi bir teknolojik altyapı, lojistik ve

dağıtımın sistemi gerekiyor. Müşteriyi her zaman yeni ürünle buluşturmak çok önemli, müşteri mağazaya her girdiğinde yeni ürünler görmek istiyor. Tabi işin tasarım kısmını da unutmamak gerekiyor.Fast-fashion (hızlı moda) konseptinin yaratıcısı kabul edilen H&M’in eski CEO’su Fabian Mansson, fast fashion’ın sanat ve bilimden oluşan bir

formülü olduğunu, sanat ve bilimin  markalaşma ve satınalma noktasında birleştiğini söylüyor.Dolayısıyla tüm teknolojik alt yapı ve lojistik sistemlerinin yanında  ürün geliştirme, doğru renk ve trendleri yakalamak hayati önem taşıyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: