Hazır Giyim Sektöründe Talebin Belirsizliği

Hazır Giyim endüstrisi  2 ana sezon ve 3 ara sezon olmak üzere toplam 5 sezondan meydana gelir. Ana sezonlarda koleksiyon yenilenirken ara sezonlar, belirlenen koleksiyon ve temalar doğrultusunda devam eden ürünlerden oluşur. Bir ürünün tasarımından  satışa kadar geçen sure 6-19 ay arasında değişirken ürünün ortalama raf ömrü 6-8 hafta arasında değişir.

Başka bir değişle tasarımdan satışa kadar geçen 6-19 ay arası süren satış öncesi hazırlık süreçlerine karşılık;  ürünün raf ömrü sadece  6-8 hafta arası değişir. Bunun yanında belirsiz talebe karşılık sezona başlamadan çok önce  sipariş verilmesi, uzun tedarik süreci  ve sezon boyunca değişen müşteri beklentileri sektördeki arz talep dengesini yakalamaktaki zorlukların başlıca sebepleridir.

Yorum bırakın