Hazır Giyim Sektöründe Talebin Belirsizliği

Hazır Giyim endüstrisi  2 ana sezon ve 3 ara sezon olmak üzere toplam 5 sezondan meydana gelir. Ana sezonlarda koleksiyon yenilenirken ara sezonlar, belirlenen koleksiyon ve temalar doğrultusunda devam eden ürünlerden oluşur. Bir ürünün tasarımından  satışa kadar geçen sure 6-19 ay arasında değişirken ürünün ortalama raf ömrü 6-8 hafta arasında değişir.

Başka bir değişle tasarımdan satışa kadar geçen 6-19 ay arası süren satış öncesi hazırlık süreçlerine karşılık;  ürünün raf ömrü sadece  6-8 hafta arası değişir. Bunun yanında belirsiz talebe karşılık sezona başlamadan çok önce  sipariş verilmesi, uzun tedarik süreci  ve sezon boyunca değişen müşteri beklentileri sektördeki arz talep dengesini yakalamaktaki zorlukların başlıca sebepleridir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: