Lüks Sektörde e-ticaret Uygulamaları

  • E-ticaret satışları her yıl çift haneli rakamlarla büyümeye devam ediyor.
  • Bu büyümede Asya önemli rol oynayacak.
  • Avrupa’da e-ticaret satışları her yıl ortalama    %10 artarak 2015 yılında 133 milyar $’a ulaşması;  Asya’nın da pastadaki payını ciddi biçimde artıracağı öngörülüyor.

Untitled

   E-Ticaret  ve  “Lüks Alışveriş Deneyimi” Çelişkisi ve Lüks Sanal Mağazalar

Özellikle geleneksel yaklaşımlarda birkaç yıl öncesine kadar  “e-ticaret” bir satış kanalı olarak algılanmıyordu.  Lüks tüketimin en ayırt edici özelliği müşterinin duygularına hitap etmek;  alışveriş sırasında, mekanın atmosferi ile  başlayan   yüz yüze  iletişim,  ürünle temas gibi sunumlarla müşteriye gerçek “Duygusal Deneyim”  yaşatmaktır. Online alışverişte ise bu sunumların hiçbiri kullanılamayacağı için e-ticaret lüks sektör için çok geçerli bir kar merkezi değildi…

 

Ancak son yıllarda e-ticaret sektörüne yaşanan   çift haneli büyüme rakamları, bu geleneksel yaklaşımla devam edilemeyeceğini gösterdi ve  uzmanlar bu konuda bakış açılarını değiştirip kendi müşteri profiline uygun   “Lüks Sanal Mağazalar”  yaratma peşine düştüler; bu yaklaşımla sitelerinde illüstrasyon, video ve sanal kabin  gibi inovatif  uygulamalara sıkça başvurdular. Gucci,Barneys, Loro Piana bu uygulamaları kullanan markalardan birkaçı…

Lüks markaların sitelerine ve sosyal medya ağlarına baktığımızda iki farklı metot göze çarpıyor. Bazı markalar internet üzerinde sadece marka imajını güçlendirmeye çalışıp kullanıcıları bulundukları şehirlerdeki doğrudan satış noktalarına yönlendirirken, diğerleriyse takipçilerini potansiyel müşteriden aktif tüketiciye online mağazalar aracılığıyla dönüştürmeyi hedefliyor.Ama temelde birleştikleri nokta su ki herbiri çağın gerisinde kalmamak ve pazar paylarını kaybetmemek için bu konuda ciddi yatırımlar yapıyorlar.

Untitled

 Untitled

One Response to Lüks Sektörde e-ticaret Uygulamaları

  1. Serkan Men diyor ki:

    İndirim oranının yükselmesi ve akabinde internetten aışverişin artmasıyla daha çok kişide lüks markaların görünmesi kazançmıdır yoksa bir kayıpmıdır? Sadık bir müşteri kitleniz varken ve arzu edilen bir marka iken bu markalara ulaşmayı sadece hayal eden kişilerin bunları alıp kullanıyor olması ‘sadık müşterinizde’ nasıl bir etki bırakır iyice analiz edilmesi gerekir diye düşünüyorum…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: